01/05/2013

Ερώτηση βουλευτών του ΚΚΕ για τα

Ερώτηση προς τον ΥΠΑΑΤ κατέθεσαν 5 βουλευτές του ΚΚΕ ζητώντας να ενημερωθούν για τα "Μετρα για την αντιμετώπιση του μελιταίου πυρετού", εκθέτοντας τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ελληνικη κτηνοτροφία:


Η απάντηση του υφ. ΑΑΤ ηταν η εξής


Σύμφωνα με τα πρακτικά της 4.04.2013 η σχετική συζήτηση στην οποία παραπέμπει ο υφυπουργός είναι η εξής:

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά): Ευχαριστούμε, κύριε Υπουργέ.

 Τελευταία είναι η έβδομη με αριθμό 1249/1-4-2013 επίκαιρη ερώτηση δεύτερου κύκλου του Βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας κ. Νικολάου Μωραΐτη προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, σχετικά με τη λήψη μέτρων για την πρόληψη εξάπλωσης του μελιταίου πυρετού στο ζωικό κεφάλαιο.

Ο κ. Μωραΐτης έχει το λόγο.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΩΡΑΪΤΗΣ: Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.

Κύριε Υπουργέ, σε απόγνωση βρίσκονται χιλιάδες κτηνοτρόφοι σε όλη τη χώρα. Βιώνουν βέβαια τις επιπτώσεις, τα αδιέξοδα της αντι-αγροτικής πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των ελληνικών κυβερνήσεων. Δέχονται το ένα χτύπημα μετά το άλλο.

Πρέπει να σημειώσουμε ότι αυτήν τη στιγμή που μιλάμε, οι τιμές είναι στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων τριάντα χρόνων. Οι κτηνοτρόφοι πουλάνε τα αμνοερίφια 3,80 ευρώ το κιλό. Είναι αντιμέτωποι με τα καρτέλ στο γάλα και στις ζωοτροφές.

Με την ευκαιρία θα ήθελα να ρωτήσω το εξής: Η εθνική επιδότηση του άρθρου 68 στους ορεινούς κτηνοτρόφους πότε θα δοθεί;

Κύριε Υπουργέ, αυτήν τη στιγμή το έχουν ανάγκη, τώρα το έχουν ανάγκη, όχι παραμονές του Πάσχα, όπως ακούγεται.

Βέβαια, μέσα σε όλα αυτά έχουμε και την κατάσταση που επικρατεί σε ό,τι αφορά την ηλεκτρονική σήμανση που θα επιβαρύνει τους ίδιους τους κτηνοτρόφους. Αλλά έχουμε και τον μελιταίο πυρετό, που είναι ένα πάρα πολύ σοβαρό πρόβλημα, το οποίο έχετε αναθέσει σε ιδιώτες κτηνιάτρους και προσπαθείτε το ζήτημα που δεν έχει λυθεί εδώ και είκοσι χρόνια, να το λύσετε κάτω από την πίεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.

Έτσι, αναγκάζονται οι κτηνοτρόφοι να παίρνουν αυτήν τη βεβαίωση γιατί δεν θα μπορούν να πουλήσουν τα ζώα τους, δεν θα μπορούν να μετακινήσουν τα ζώα τους και πολύ περισσότερο ακόμα, δεν θα μπορούν να δώσουν το γάλα.

Εμείς, βέβαια, θεωρούμε ότι αυτή είναι μία συνειδητή επιλογή που απαξιώνει το δημόσιο φορέα. Σήμερα οι κτηνιατρικές υπηρεσίες του κράτους σε όλη τη χώρα και στις περιφέρειες είναι κυριολεκτικά υπό διάλυση.

Θα σας πω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα από την Αιτωλοακαρνανία. Πρέπει να εμβολιαστούν σύμφωνα με στοιχεία, πάνω από πεντακόσιες χιλιάδες ζώα, γεγονός που απαιτεί –αυτό το ομολογούν οι ίδιοι οι κτηνίατροι- πάνω από εκατόν είκοσι κτηνιάτρους και αν βάλουμε και τους βοηθούς, ο αριθμός αυτός είναι κατά πολύ μεγαλύτερος. Και στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας, αλλά και σε όλη τη χώρα, αυτοί που θα κάνουν τον έλεγχο και στο δημόσιο τομέα, δεν επαρκούν ούτε για τα σφαγεία.

Γι’ αυτό εμείς θεωρούμε ότι είναι τεράστιο το πρόβλημα. Και σας ρωτάμε: Θα παρθούν μέτρα έτσι ώστε τουλάχιστον οι φτωχοί κτηνοτρόφοι και οι μεσαίοι -αλλά κατά κύριο λόγο οι φτωχοί κτηνοτρόφοι- να μην επιβαρύνονται με τα έξοδα και του εμβολίου και της ηλεκτρονικής σήμανσης; Θα παρθεί ικανός αριθμός κτηνιάτρων;

Εμείς θεωρούμε ότι οι συμβάσεις αυτές πρέπει να είναι μόνιμου χαρακτήρα, οι κτηνίατροι να έχουν πλήρη δικαιώματα για να μπορούν πραγματικά να ανταποκριθούν στις τεράστιες ανάγκες που υπάρχουν και για το ζήτημα του εμβολίου αλλά και γενικότερα να παρέχουν υπηρεσίες στους φτωχομεσαίους κτηνοτρόφους της χώρας μας.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά): Ευχαριστούμε, κύριε Μωραΐτη.

Θα απαντήσει ο Αναπληρωτής Υπουργός, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος.

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων): Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.

Θέλω να ευχαριστήσω τον συνάδελφο Βουλευτή για την ευκαιρία που μας δίνει να ενημερώσουμε την Εθνική Αντιπροσωπεία για ένα πρόβλημα, μία νόσο, το μελιταίο πυρετό, που ταλαιπωρεί για δεκαετίες την ελληνική κτηνοτροφία.

Το πρόγραμμα καταπολέμησης του μελιταίου πυρετού στοχεύει αφ’ ενός στην προστασία του ζωικού κεφαλαίου και αφ’ ετέρου στην προάσπιση της δημόσιας υγείας με την παραγωγή ασφαλών γαλακτοκομικών προϊόντων. Η νόσος, όπως είπα, έχει τεράστιες οικονομικές συνέπειες στους αιγοπροβατοτρόφους καθώς επηρεάζει την παραγωγή και το εμπόριο των γαλακτοκομικών προϊόντων, αλλά και των ζώντων αιγοπροβάτων, δεδομένου ότι οι τρίτες χώρες αξιώνουν, απαιτούν, τα προς εισαγωγή ζώα να είναι απαλλαγμένα από τη νόσο.

Η οργανωμένη προσπάθεια για την καταπολέμηση της νόσου ξεκίνησε το 1975 με εμβολιασμό των νεαρών αιγοπροβάτων, με αποτέλεσμα να μειωθούν δραστικά τα κρούσματα τόσο σε ζώα όσο και σε ανθρώπους. Ωστόσο, από το 1992 έως το 1998 υπήρχε μία υπερεκτίμηση της κατάστασης, με αποτέλεσμα να σταματήσει το πρόγραμμα εμβολιασμού και να μετατραπεί σε πρόγραμμα εκρίζωσης, δηλαδή αιμοληψία και όπου διαπιστωθεί νόσος, σφαγή του ζώου και αποζημίωση του κτηνοτρόφου γι’ αυτό. Αυτό είχε όμως ως αποτέλεσμα τη δραματική αύξηση και πάλι των περιστατικών βρουκέλλωσης.

Από το 1999 ξεκίνησε ξανά ο μαζικός εμβολιασμός ζώων στην ηπειρωτική Ελλάδα, ενώ στα νησιά συνεχίστηκε το πρόγραμμα εκρίζωσης πλέον εμβολιασμοί γίνονται στην Εύβοια, στη Λέσβο, στη Λέρο και στη Θάσο. Το πρόγραμμα θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί με επιτυχία το 2004, αλλά δυστυχώς δεν απέφερε τα αναμενόμενα αποτελέσματα, εξαιτίας ελλείψεων σε μόνιμο προσωπικό, λόγω συνταξιοδοτήσεων εξαιτίας καθυστερήσεων στις προσλήψεις εποχικού προσωπικού, διάσπασης υπηρεσιών μετά τον «Καλλικράτη», παράνομων μετακινήσεων αιγοπροβατοτρόφων, ελλιπούς ηλεκτρονικής σήμανσης κ.ά..

Από το 1997 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κρούει τον κώδωνα του κινδύνου στη χώρα μας κι επαναφέρει το θέμα κατά τη διάρκεια των ετήσιων επιθεωρήσεων που πραγματοποιεί. Ο ίδιος ο Επίτροπος Υγείας, ο κ. Μποργκ, κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στις 15 Φεβρουαρίου στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων εστίασε την προσοχή του στην καταπολέμηση του μελιταίου πυρετού και της λύσσας.

Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρακολουθούν στενά την εφαρμογή του προγράμματος και στο πλαίσιο αυτό έχουν προγραμματιστεί δύο έλεγχοι το επόμενο διάστημα, ένας οικονομικός τον Ιούνιο και ένας κτηνιατρικός το Σεπτέμβριο, για να αξιολογηθεί η πρόοδος που έχει επιτευχθεί.

Το πρόγραμμα ελέγχου εκρίζωσης του μελιταίου πυρετού για το 2013 εφαρμόζεται υποχρεωτικά και χρηματοδοτείται από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους που φτάνουν τα 4 εκατομμύρια ευρώ.

Συγκεκριμένα, χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση: πρώτον, η αγορά εμβολίων και αντιδραστηρίων κατά 50%, δεύτερον, η πρόσληψη διακοσίων πενήντα συμβασιούχων για τις αιμοληψίες και τους εμβολιασμούς κατά 50% και τρίτον, η αποζημίωση των κτηνοτρόφων για τη σφαγή των ζώων που νοσούν κατά 50%.

Ήδη υπάρχει διαθεσιμότητα, κύριοι συνάδελφοι, 1 εκατομμυρίου εμβολίων κι έχει ξεκινήσει η διαδικασία για την προμήθεια άλλου 1,8 εκατομμυρίου εμβολίων.

Για την εφαρμογή του προγράμματος οι κτηνοτρόφοι θα χρησιμοποιούν εκτός από τους μόνιμους κτηνιάτρους των ΔΑΟΚ -των Διευθύνσεων Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των Περιφερειών- και το έκτακτο προσωπικό που θα προσληφθεί σε όλη την Ελλάδα. Λόγω της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας που δεν διευκολύνει την πρόσληψη ικανού αριθμού μόνιμου προσωπικού, θα πρέπει να αξιοποιήσουμε όλες τις δυνατότητες που μπορούμε να έχουμε. Δίνουμε, λοιπόν, τη δυνατότητα συμμετοχής στο πρόγραμμα και σε ιδιώτες κτηνίατρους, αλλά και σε κτηνιάτρους των αγροτικών και κτηνοτροφικών συνεταιρισμών. Πρόκειται για μια επιπλέον δυνατότητα που παρέχουμε στους κτηνοτρόφους και σε καμμία περίπτωση δεν είναι δεσμευτική, δεν είναι υποχρεωτική για τους κτηνοτρόφους.

Στη δευτερολογία μου κυρία Πρόεδρε θα έχω τη δυνατότητα να εξηγήσω πως θα εφαρμοστεί αυτή η δυνατότητα.

Σας ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά): Ευχαριστούμε, κύριε Υπουργέ.

Έχετε το λόγο, κύριε συνάδελφε, για τη δευτερολογία σας.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΩΡΑΪΤΗΣ: Κύριε Υπουργέ, δεν απαντήσατε στο βασικό ερώτημα που αφορά το κόστος παραγωγής για αυτούς που θα κάνουν τα εμβόλια.

Ο αριθμός που αναφέρατε των τριακοσίων πενήντα -όπως ανέφερα χαρακτηριστικά- δεν επαρκεί μόνο για έναν νομό. Επομένως, ο κόσμος που θα προσληφθεί δεν πρόκειται να λύσει το πρόβλημα. Το κύριο βέβαια είναι η δαπάνη. Δεν απαντήσατε.

Να απαντήσετε στην δευτερολογία σας και για την ηλεκτρονική σήμανση, γιατί για να γίνει εμβολιασμός πρέπει να υπάρχει και ηλεκτρονική σήμανση στα ζώα. Και μιλάμε σε μια στιγμή που το γνωρίζετε ασφαλώς ότι η κτηνοτροφία βρίσκεται σε κατάρρευση.

Ταυτόχρονα εμείς θεωρούμε ότι αυτό με αυτό το μέτρο που παίρνετε ιδιαίτερα στο χώρο εργασίας, θα εισβάλουν στο χώρο μεγάλες εταιρείες. Θα γίνει μονοπωλιακή κατάσταση και θα πατήσουν πραγματικά πάνω στη φτώχεια και στην εξαθλίωση που μαστίζει τον χώρο των κτηνιάτρων. Βέβαια θεωρούμε ότι είναι ζητήματα τα οποία άπτονται της δημόσιας υγείας -κατά κύριο λόγο- και όχι μόνο.

Υπάρχουν σοβαρά προβλήματα, κύριε Υπουργέ. Υπάρχουν καταγγελίες από τους συλλόγους των κτηνιάτρων ότι κατά τον εμβολιασμό έχουν μολυνθεί το 75%, γιατί πραγματικά δεν υπάρχει η οικονομική άνεση να παίρνονται μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους δουλειάς.

Για παράδειγμα, ένας κτηνίατρος που κάνει εμβολιασμό σε ένα κοπάδι που πάσχει από τη νόσο, για να μετακινηθεί σε άλλη περιοχή, πρέπει να πάρει μέτρα ασφαλείας, όπως για παράδειγμα να κάνει απολύμανση, να αλλάξει ρούχο κ.λπ. Δυστυχώς όλα αυτά τα πράγματα δεν συμβαίνουν.

Όπως είπα και στην πρωτολογία μου, είναι μια συνειδητή πολιτική απαξίωσης του δημόσιου φορέα. Ήδη σε συνάντηση που έγινε με τον κ. Πρωθυπουργό στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, οι μειώσεις του προσωπικού του Υπουργείου αγγίζουν το 58%. Είναι το μεγαλύτερο κούρεμα. Πραγματικά, γίνεται σφαγή στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, το οποίο προσφέρει υπηρεσίες και στη φτωχή αγροτιά αλλά και στους κτηνοτρόφους. Καταργούνται όλες αυτές οι υπηρεσίες.

Εμείς θεωρούμε ότι οι εργαζόμενοι στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης αλλά και η φτωχομεσαία αγροτιά της χώρας πρέπει να οργανώσουν τον αγώνα τους ενάντια σε αυτήν την πολιτική, η οποία εφαρμόζεται κάτω από τις εντολές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και είναι και μέσα στις επιταγές του μνημονίου η συρρίκνωση του αγροτικού τομέα και αυτές οι περικοπές.

Αν δεν είναι έτσι το ποσοστό αυτό των περικοπών στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, να το διαψεύσετε.

Κύριε Υπουργέ, να απαντήσετε σε αυτό που είπα: Πότε θα δοθούν οι επιδοτήσεις; Οι επιδοτήσεις στις ζωοτροφές λογικό είναι να παρθούν όταν τις χρειάζονται οι κτηνοτρόφοι και όχι τέλος του Απρίλη.

Εμείς θεωρούμε ότι αυτή είναι μια πολιτική, η οποία εφαρμόζεται με ευλάβεια και από τη σημερινή τρικομματική κυβέρνηση. Είναι ένα σοβαρό ζήτημα, κύριε Υπουργέ, γιατί ιδιαίτερα η κτηνοτροφία παράγει προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας και το έλλειμμα στο αγροτικό ισοζύγιο κατά κύριο λόγο προέρχεται από την εισαγωγή κτηνοτροφικών και γαλακτοκομικών προϊόντων.

Γι’ αυτό θεωρούμε ότι πρέπει να υπάρξει αγώνας για να υπάρξει αυτάρκεια της χώρας μας, γιατί διαθέτουμε όλες τις προϋποθέσεις και εδαφολογικές και κλιματολογικές, αλλά αυτό χρειάζεται μια άλλη πολιτική, μια φιλολαϊκή, φιλοαγροτική πολιτική με κεντρικό σχεδιασμό, που θα αξιοποιεί τις παραγωγικές δυνατότητες της χώρας για την κάλυψη των σύγχρονων διατροφικών λαϊκών αναγκών.

Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά): Ευχαριστούμε, κύριε συνάδελφε.

Το λόγο έχει ο Αναπληρωτής Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος.

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων): Συμφωνούμε στο στόχο που περιέγραψε για την αγροτική πολιτική ο συνάδελφος, διαφωνούμε, βεβαίως, στον τρόπο με τον οποίο θα πετύχουμε αυτόν τον στόχο.

Αγαπητέ, κύριε Μωραΐτη, ευχής έργου θα ήταν να επαρκούσαν οι μόνιμοι κτηνίατροι του δημοσίου για την εφαρμογή του προγράμματος καταπολέμησης του μελιταίου πυρετού. Δυστυχώς, οι ελλείψεις είναι τέτοιες, που η χώρα έχει καταδικαστεί στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για ανεπάρκεια κτηνιατρικών ελέγχων. Μακάρι να επαρκούσαν και οι εποχικοί. Η μέχρι σήμερα, όμως, εφαρμογή του προγράμματος απέδειξε την ανάγκη να βρούμε και εναλλακτικές λύσεις.

Σας θυμίζω ότι με βάση τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς η παραγωγή γαλακτοκομικών προϊόντων πρέπει να γίνεται μόνο από μονάδες στις οποίες εφαρμόζεται πρόγραμμα καταπολέμησης του μελιταίου. Για να πάρει δηλαδή το γάλα η μεταποιητική μονάδα, θα πρέπει να αποδεικνύεται ότι τα ζώα είναι είτε απαλλαγμένα από τη νόσο είτε εμβολιασμένα.

Θέλω, κυρία Πρόεδρε, να ενημερώσω τη Βουλή, ότι οι μόνιμοι κτηνίατροι στο δημόσιο και στις περιφέρειες σύμφωνα με τα στοιχεία της Πανελλήνιας Ένωσης Κτηνιάτρων Δημοσίων Υπαλλήλων από χίλιοι είκοσι πέντε το 2009 μειώθηκαν στις αρχές του 2012 στους οκτακόσιους. Σήμερα πρέπει να είναι ακόμη μικρότερος ο αριθμός των δημοσίων υπαλλήλων κτηνιάτρων λόγω συνταξιοδοτήσεων.

Γι’ αυτό, λοιπόν, και με επιστολή μου στον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης από τις 20 Δεκεμβρίου του περασμένου χρόνου, ζητήσαμε την κατ’ εξαίρεση πρόσληψη κτηνιάτρων στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων πέραν του περιορισμού, μίας πρόσληψης για κάθε πέντε αποχωρήσεις. Άλλωστε, αν δεν συμμορφωθούμε με την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, ενδέχεται να επιβληθούν πρόστιμα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στη χώρα μας.

Για τον εμβολιασμό, λοιπόν, των ζώων πριν την μετάβασή τους στις θερινές βοσκές προχωρούμε σε προσλήψεις εποχικού προσωπικού με οκτάμηνες συμβάσεις. Πριν το Πάσχα αναμένεται να ολοκληρωθεί η πρόσληψη εκατόν είκοσι πέντε συμβασιούχων, αρκεί βεβαίως και οι περιφέρειες να κάνουν καλά τη δουλειά τους. Πρόκειται για κτηνιάτρους, αποφοίτους ΤΕΙ Ζωικής Παραγωγής και εργάτες. Οι διαδικασίες προσλήψεων είναι με ό,τι προβλέπει το ΑΣΕΠ. Παράλληλα, ξεκινούν οι διαδικασίες για την πρόσληψη άλλων εκατόν είκοσι πέντε συμβασιούχων μέχρι το φθινόπωρο.

Όσον αφορά τους ιδιώτες κτηνιάτρους, για τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα προβλέπεται, κύριε Μωραΐτη, συγκεκριμένη διαδικασία. Θα πρέπει να υποβάλουν στο τμήμα κτηνιατρικής της περιφερειακής ενότητας: Πρώτον, αντίγραφο της άδειας ασκήσεως επαγγέλματος, δεύτερον αντίγραφο της έναρξης εργασίας ή σύμβασης με το συνεταιρισμό, τρίτον, αντίγραφο του ποινικού μητρώου και τέταρτον, υπεύθυνη δήλωση ότι δεν απασχολούνται στο δημόσιο και ότι δεν θα διαθέσουν τα εμβόλια στο εμπόριο.

Στους ιδιώτες κτηνιάτρους θα παρέχονται δωρεάν τα εμβόλια. Η αποστολή και η εξέταση των δειγμάτων αίματος γίνεται επίσης δωρεάν από τις κτηνιατρικές υπηρεσίες και τα δημόσια κτηνιατρικά εργαστήρια βρουκέλλωσης. Θα υπάρχει εποπτεία και έλεγχος από τις κατά τόπους κτηνιατρικές υπηρεσίες και αν διαπιστωθούν παρατυπίες, οι ιδιώτες κτηνίατροι αποκλείονται από το πρόγραμμα.

Σε κάθε περίπτωση δεν ιδιωτικοποιείται το πρόγραμμα. Δεν υπάρχει καμμία ανάθεση σε εταιρείες, όπως αναφέρατε νωρίτερα. Δεν υποχρεούνται οι κτηνοτρόφοι να προσλαμβάνουν ιδιώτη κτηνίατρο, τους δίνεται όμως η επιπλέον αυτή επιλογή εάν το επιθυμούν. Όσοι παραγωγοί δεν επιθυμούν ή αδυνατούν να πάρουν ιδιώτη κτηνίατρο, θα χρησιμοποιούν το τακτικό και το εποχικό προσωπικό που θα προσληφθεί.

Θέλω να ξέρετε ότι προχωρήσαμε σε αυτήν την εναλλακτική δυνατότητα ύστερα και από αιτήματα πολλών κτηνοτρόφων.

Τώρα, όσον αφορά την ηλεκτρονική σήμανση, είναι υποχρεωτική σε όλα τα κράτη-μέλη. Έως το 2009, που ήταν προαιρετική, ήταν επιδοτούμενη, ωστόσο, το ενδιαφέρον των κτηνοτρόφων ήταν ελάχιστο. Από τους εκατόν τριάντα τέσσερις χιλιάδες κτηνοτρόφους εκδήλωσαν ενδιαφέρον τέσσερις χιλιάδες τετρακόσιοι, υπέγραψαν συμβάσεις τρεις χιλιάδες πεντακόσιοι και μόνο χίλιοι οκτακόσιοι τριάντα παρέμειναν μέχρι την ολοκλήρωση του προγράμματος. Μετά, όμως, την παρέλευση αυτής της περιόδου δεν είναι δυνατή η επιδότηση της ηλεκτρονικής σήμανσης λόγω των Κοινοτικών Κατευθυντήριων Γραμμών για τις κρατικές ενισχύσεις, αλλά και γιατί αντίκειται στις αρχές του ανταγωνισμού.

Σας οφείλω και μία απάντηση για το άρθρο 68. Το άρθρο 68, το λεγόμενο ποιοτικό παρακράτημα, πιστεύουμε ότι θα πληρωθεί πριν από το Πάσχα. Εξαρτάται ο χρόνος της πληρωμής του, κύριε Μωραΐτη, θα πρέπει να το γνωρίζετε, από τη συνέπεια των κτηνοτρόφων να δηλώσουν εγκαίρως τα απαραίτητα στοιχεία στις αρμόδιες υπηρεσίες.

Σας ευχαριστώ.
επιστροφή