14/05/2021

Πρόταση των Σταματόγιαννη, Χρηστίδη, Μπίλια προς την Δ.Ε. ως απόφαση της συνεδρίασης στις 12/5/21

Πρόταση των Σταματόγιαννη, Χρηστίδη, Μπίλια προς την Δ.Ε. 

ως απόφαση της συνεδρίασης στις 12/5/21



 Η εναντίωση του κτηνιατρικού κόσμου στο υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου, όπως αυτό παρουσιάστηκε από το υπουργείο Εσωτερικών, είναι καθολική και αφορά τόσο το γενικότερο πνεύμα του νόμου, όσο και ειδικότερα επιμέρους στοιχεία του.

Εκτιμούμε ότι το εν λόγω σχέδιο νόμου είναι προϊόν υπόγειων συζητήσεων και διαβουλεύσεων μεταξύ της πολιτικής ηγεσίας και μέρους των φιλοζωικών οργανώσεων και οργανωμένων συμφερόντων, που ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για την νομική κατοχύρωση της μέχρι τώρα έκνομης δράσης τους και την διασφάλιση της πρόσβασής τους στα κονδύλια του προγράμματος Αργος και στα αντίστοιχα κονδύλια των δήμων.

Κύριο στοιχείο του νόμου είναι η μεταφορά αρμοδιοτήτων και της διαχείρισης των κονδυλίων σε ΜΚΟ και ΝΠΙΔ. Στοιχείο κοινό ούτως ή άλλως αντίστοιχα και σε πολλούς άλλους τομείς της οικονομίας και της κοινωνικής πολιτικής , όπως το μεταναστευτικό , η διαχείριση της ακραίας φτώχειας, κοινωνικά προγράμματα κ.ά. Δίπλα σε αυτό τον στόχο, υιοθετούνται συνακόλουθα και δεκάδες άλλες διατάξεις ήσσονος σημασίας μπροστά στο κύριο ζήτημα, που όμως βρίθουν αντιεπιστημονικότητας, έρχονται σε σύγκρουση με την διεθνή πρακτική, την ιατρική δεοντολογία-ηθική και την κοινή λογική!!! Η μέχρι τώρα διαδικασία που υιοθετήθηκε από το υπουργείο χαρακτηρίζεται από την απαξίωση το κτηνιατρικού κόσμου όπως αυτός εκφράζεται από τους φορείς του στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.

Επιγραμματικά το σχέδιο νόμου μας βρίσκει κάθετα αντίθετους  ιδιαίτερα στα παρακάτω ζητήματα:

1.  Την εμπλοκή ΝΠΙΔ και ΜΚΟ στην δυνατότητα υπογραφής συμβάσεων με τους δήμους για την ανάληψη  των προγραμμάτων  διαχείρισης των αδεσπότων από τους δήμους.

2.  Την δυνατότητα πρόσβασης ΝΠΙΔ και ΜΚΟ στην διαχείριση της ενιαίας πανελλαδικής πλατφόρμας υιοθεσιών .

3.  Στην καθολική και υποχρεωτική εφαρμογή της υποχρεωτικής στείρωσης των θηλυκών σκύλων. Μέτρο που δεν δικαιολογείται σε καμία περίπτωση ως μέσο για τον έλεγχο των αδεσπότων , μιας και αφορά δεσποζόμενα ζώα συντροφιάς . Καμία σοβαρή μελέτη πάνω στην αιτία της αύξησης των αδεσπότων, δεν αναφέρει τις γέννες δεσποζόμενων ζώων ως βασικό πυλώνα.

4.  Την θέσπιση ηλεκτρονικού βιβλιαρίου με παράλληλη κατάργηση του μέχρι τώρα “φυσικού” βιβλιαρίου. Η υποχρεωτική καταγραφή σε αυτό όλων των κτηνιατρικών πράξεων είναι πρακτικά ανέφικτή και ιδιαίτερα επιβαρυντική για την τεράστια πλειοψηφία των κτηνιατρείων της χώρας. Απαιτεί γραμματειακή υποστήριξη και δεν εξυπηρετεί κανένα ζήτημα . Η υποχρεωτική καταγραφή πρέπει να αφορά τους αντιλυσσικούς εμβολιασμούς, την καταγραφή της διάγνωσης και της εξέλιξης ζωοανθρωπονόσων και των ευθανασιών.

5.  Την μεταφορά αρμοδιοτήτων του ΥΠΑΤ στο υπουργείο Εσωτερικών, διασπώντας τον κρατικό ελεγκτικό μηχανισμό, ιδιαίτερα στον έλεγχο των ζωοανθρωπονόσων, χωρίς την μέριμνα για δημιουργία κτηνιατρικής διεύθυνσης, πρόσληψη προσωπικού στους δήμους και στο υπουργείο.

6. Αγνοεί την πραγματικότητα. Αυτό που ισχύει σήμερα είναι ότι όποιος  βρει ένα αδέσποτο και θελήσει  να το υιοθετήσει, το πηγαίνει σε έναν κτηνίατρο, διαπιστώνει την κατάσταση της υγείας του και το υιοθετεί αν θέλει , ζητώντας από τον κτηνίατρο την τοποθέτηση μιας ηλεκτρονικής ταυτότητας με τα στοιχεία του στο ζώο. 11 χρόνια δηλαδή μετά την ψήφιση του ισχύοντος νόμου κανένας δεν παίρνει ένα ζώο υπό μάλης για να αναζητήσει στο δημαρχείο μία επιτροπή που δεν λειτουργεί και να της ζητήσει την άδεια να υιοθετήσει  το ζώο που βρήκε και το οποίο τις περισσότερες φορές χρήζει άμεσης κτηνιατρικής βοήθειας. Αυτή την εξαιρετικά γραφειοκρατική πρακτική που απέτυχε στην πράξη, προσπαθεί να επιβάλει μέσα από ένα πλέγμα ποινών  και το καινούργιο νομοσχέδιο.

7. Ενώ περιλαμβάνει ένα εξαντλητικό ποινολόγιο  προς σωφρονισμό  των Κηδεμόνων ζώων, δεν περιγράφει ως πράξη κακοποίησης τη χορήγηση φαρμάκων χωρίς κτηνιατρική επίβλεψη και συνταγή και την κτηνιατρική πράξη από   μη  κτηνίατρους.


Επιπροσθέτως ισχύει στο σύνολό της η απόφαση της ΔΕ  του Μαρτίου, όπου ομόφωνα καταλήξαμε σε άρθρο το άρθρο τοποθέτηση πάνω στο προσχέδιο νόμου, οι βασικοί και επιμέρους άξονες του οποίου δεν έχουν αλλάξει.

 

 Προχωράμε:

1.Σε έκδοση δελτίου τύπου σε όλα τα ηλεκτρονικά και έντυπα ΜΜΕ

2.Σε διοργάνωση συνέντευξης τύπου στο βαθμό που η επιδημιολογική κατάσταση το επιτρέπει.

3.Σε συντονισμό δράσεων με ΠΕΚΔΥ / Σύλλογο εισαγωγέων φαρμάκων / ΓΕΩΤΕΕ / ΕΚΕ / ΕΛΕΚΖ / ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

4.Στέλνουμε αιτιολογημένη επιστολή αντίθεσης σε όλες τις κοινοβουλευτικές ομάδες και ζητάμε την καταψήφισή του

5.Προχωράμε σε πανελλαδική συμβολική απεργία όλων των κτηνιάτρων, όλων των κλάδων και ιδιαίτερα των ιατρείων και των κλινικών μικρών ζώων.


επιστροφή